L'Ajuntament obre 487 expedients sancionadors per tenir pisos buits
L’Ajuntament de Tarragona ha incoat 487 expedients per habitatges desocupats amb caràcter permanent. Son els primers expedients sancionadors que el consistori obre i s’adrecen a persones jurídiques (societats o entitats financeres), tot i que els procediments administratius també s’estendran a propietaris particulars de pisos buits. Un cop acabat el període d’al.legacions, s’imposarà un recàrrec del 50% de l’Impost de Béns Immobles (IBI), com marca la Llei d’Hisendes Locals.
“La mobilització d’habitatges buits és un dels nostres principals objectius, ja que permet augmentar l’oferta d’habitatges disponibles per lloguer, així com evitar la degradació del nucli urbà”, explica la consellera d’Habitatge, Eva Miguel, que afegeix: “Aquesta mesura ens permet, per fi, detectar els habitatges buits que existeixen a la ciutat per disposar, finalment, d’un cens real del parc d’habitatges desocupats. A mesura que disposem dels resultats de les inspeccions que es fan en els habitatges, anirem actualitzant les dades”. “No ens podem permetre tenir pisos desocupats mentre hi ha famílies que no tenen cobert el dret fonamental d’accés a l’habitatge”, subratlla.
Per la seva banda, el conseller de Serveis Generals, Jordi Fortuny, ha apuntat que aquesta és una mesura encaminada “a fer front a l’especulació i a fer una crida als propietaris per tal que donin ús als habitatges que tenen buits”.
Aquesta tasca d’inspecció és fruit d’un conveni signat entre l’Ajuntament de Tarragona i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per realitzar inspeccions als habitatges susceptibles d’estar buits al municipi. Així mateix, el Servei Municipal de l’Habitatge i Actuacions Urbanes (SMHAUSA) ha elaborat un pla de treball que consisteix a inspeccionar els habitatges buits. De fet, el parc d’habitatges buits del conjunt de Tarragona és d’uns 7.000, inclosos els 1.200 que són propietat de les entitats financeres.
Redacció TT - 07/12/2022 - 10:59h