El sindicat CGT realitza mobilitzacions per reclamar un transport públic ferroviari de qualitat a les comarques de Tarragona
La secció sindical de Tarragona del Sindicat Federal Ferroviari de la CGT ha convocat mobilitzacions per reclamar un transport públic ferroviari de qualitat per a les comarques de Tarragona,així entre altres accions, el proper 20 de desembre, conjuntament amb usuaris es concentraran a l’estació de Tarragona.

El sindicat proposa les següents mesures per aconseguir els seus objectius:

- Un ferrocarril públic, orientat a les necessitats de la societat en el qual la seguretat s’anteposi a qualsevol altre criteri, que garanteixi el respecte al medi ambient com una de les seves principals característiques, els avantatges del qual reverteixin en el ciutadà mitjançant tarifes assequibles, que faciliti l’accessibilitat (persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes, equipatges), i que garanteixi el dret a la mobilitat, que vertebri veritablement el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

- Augmentar el trànsit de mercaderies per ferrocarril del 4 al 30% (el 94% d'elles circulen per carretera), condicionar les instal•lacions del port de Tarragona per a donar una resposta àgil a la distribució d'aquestes, així com les terminals de Constantí i Tarragona Classificació.

- Millorar el servei de trens regionals, tant en freqüències com en qualitat de serveis, restituint el personal ferroviari en les estacions per a augmentar la qualitat del servei.

- Una dotació econòmica suficient, que permeti l'adequació dels edificis de viatgers i els serveis prestats als usuaris/es en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona.

- El manteniment del personal ferroviari, tant en les estacions de les comarques de Tarragona, com en els trens, per a una millor atenció a l’usuari/a en informació, venda de bitllets, seguretat en la circulació, sales d’espera, etc, garantint un adequat nivell de qualitat.

- Estendre la xarxa de rodalies de Barcelona fins a Tarragona, Reus, Valls i Tortosa amb la millora de servei que això comporta.

- L'augment de la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d'horaris, que permeti una millor vertebració del territori, establint al seu torn una xarxa de rodalia del Camp de Tarragona, que uniria de manera circular per les línies existents en l’actualitat, entre altres Tarragona-Vila-seca-Reus-Alcover-La Plana-Picamoixons-Valls-Salomó-Nulles-Brafim-Roda de Bara-Sant Vicenç de Calders-Torredembarra i Altafulla, triplicant la freqüència en les destinacions de Tortosa, Mora la Nova i Montblanc..

- Reobertura de la línia Roda de Barà-Reus, unint l'aeroport i l'estació de l'AVE amb Tarragona, Reus i Valls, per mitjà d'una xarxa ferroviària lleugera que utilitzaria els traçats ferroviaris existents, permetent també connectar un By-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.

- I la paralització immediata del Pla d'Infraestructures de Tarragona.
Redacció TT - 11/12/2008 - 19:35h
chu-chu
12/12/2008
19:48
ho tenen clar ho tenim car
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.