0 comentaris
11:58
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Plataforma per la Llengua denuncia Iryo a l'Agència Catalana de Consum
  
Plataforma per la Llengua ha denunciat l’empresa ferroviària d’alta velocitat Iryo a l’Agència Catalana de Consum perquè incompleix la legislació catalana: no emet les factures en català, tampoc no l’inclou en les cartes de restauració i l’obvia en la senyalística dels trens. De fet, un usuari es va posar en contacte amb el Servei d’Atenció al Client de l’empresa per demanar-los la factura en català, i la resposta va ser clara i contundent: «Las facturas se emiten en castellano».

Davant d’aquestes vulneracions als drets lingüístics dels catalanoparlants, l’entitat es va posar en contacte diverses vegades amb l’empresa per tal que s’adeqüés a la normativa vigent, però Iryo va al·legar que la llei no l’obliga a usar el català en la seva activitat comercial. La seva justificació és totalment errònia, i demostra la confusió —tot i les explicacions de l’entitat— que té aquesta empresa respecte als drets dels catalanoparlants, tot i que la legislació catalana sigui ben clara en aquest sentit.

El Codi de consum de Catalunya, en l'article 128-1, obliga que «les invitacions a comprar, la informació de caràcter fix, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit, les factures i els altres documents que hi facin referència o que en derivin» siguin, com a mínim, en català i en el mateix format que la resta de llengües que hi apareguin.

A més, en l’article 111-1 indica que els drets i les obligacions que estableix aquest codi són aplicables a «les relacions de prestació de serveis entre les persones físiques empresàries que estiguin dins del règim especial de treballadors autònoms i les empreses prestadores de serveis bàsics i serveis de tracte continuat». En aquest sentit, en l’article 251-2 especifica quins són considerats serveis bàsics: «els subministraments, els transports, els mitjans audiovisuals de radiodifusió i de televisió, els de comunicacions, els assistencials i sanitaris, i els financers i d'assegurances». Per tant, Iryo és considerada una empresa que presta serveis bàsics i ha de complir amb les obligacions indicades en el Codi de consum de Catalunya.
Redacció TT - 22/01/2024 - 11:58h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.