La implantació del nou programa informàtic ARGOS Assistencial permet introduir millores d’accessibilitat als serveis dels hospitals que gestiona l’Institut Català de la Salut (ICS). Una de les novetats posades en marxa és la instal•lació de caixers telemàtics, o pantalles d’admissions, a les consultes externes dels centres. La funcionalitat d’aquest aparell es basa en evitar les tradicionals cues que es formen a consultes externes per preguntar el lloc de la consulta i l’hora de visita. Ara, quan l’usuari arriba al centre tan sols ha de passar la seva targeta sanitària pel lector –ja sigui l’òptic o el magnètic– i el sistema registra la seva arribada i l’informa d’on té la seva visita. A la vegada, el metge sap que el pacient ha arribat i pot ser avisat per la consulta. La posada en marxa als set hospitals de l’ICS –Vall d’Hebron, Trueta de Girona, Arnau de Vilanova de Lleida, Joan XXIII de Tarragona, Verge de la Cinta de Tortosa, Bellvitge i Germans Trias i Pujol de Badalona– permet agilitzar el procés de recepció de les persones que han de visitar un especialista.
Actualment tots els hospitals que ja compten amb la tecnologia ARGOS estan connectats amb la xarxa d’atenció primària i és possible compartir tota la informació clínica dels pacients amb totes les garanties de confidencialitat de dades.
En els propers mesos tots els hospitals de l’ICS ja comptaran amb aquest sistema.
La posada en marxa del sistema SAP Assistencial a tots els hospitals de l’ICS també inclou la renovació dels equips informàtics dels centres. El projecte compta amb IBM com a soci tecnològic i una inversió de 42 milions d’euros en quatre anys.
Redacció TT - 30/03/2010 - 10:19h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!