La Cambres de Tarragona i Castelló fan front comú per aconseguir infraestructures estratègiques per les dues províncies
Els presidents d’ambdues corporacions prioritzen el Corredor del Mediterrani i unir amb l’alta velocitat les dues capitals
Aquest dimecres ha tingut lloc una nova trobada entre les Cambres de Tarragona i Castelló, els seus respectius presidents, Albert Abelló, i Salvador Martí, han acordat treballar plegats per aconseguir les infraestructures estratègiques que tant Tarragona com Castelló precisen per seguir sent competitives.
En un moment de la trobada s’ha assenyalat que “a dia d’avui Europa depèn d’aquestes dues províncies” en el sentit de que la connexió en alta velocitat entre elles és l’únic escull que existeix per fer efectiu un “irrenunciable” Corredor Mediterrani que ha d’unir Algeciras amb Estocolm i posicionar l’Estat com una gran plataforma logística internacional. “El suport d’Europa hi és i el de països veïns com França és total. No s’entén que Espanya encara dubti quan és hi estem jugar el nostre ser o no ser”.
Els presidents de les dues Cambres de comerç han signat un document conjunt que servirà per fer front comú en aquesta línia de treball encetada el passat 1 d’octubre i que suposarà la posada en marxa d’un full de ruta i periòdiques trobades bilaterals entre ambdues corporacions.
Tant Abelló com Martí han refermat el seu compromís en aquest projecte i han deixat clara la “sintonia total i absoluta de les dues cambres de comerç, capitals de província veïnes, per fer possible el que avui és una necessitat irrenunciable per garantir el nostre futur”: impulsar el Corredor Mediterrani, l’A7 i unir en alta velocitat les capitals de Castelló i Tarragona.
Altres punts tractats
- Aquesta és la segona mesa estratègica celebrada entre les Cambres de Castelló i Tarragona per impulsar les infraestructures entre ambdós territoris, però especialment perquè deixi d’existir un forat negre entre ambdues capitals.
- Un altre tema estrella de la jornada ha estat el treballar i establir les bases per impulsar una via segregada per mercaderies, també en ample europeu, que recorri el Corredor Mediterrani, motiu pel qual s’ha comptat amb la presència de Joan Amorós, Secretari General de l’associació Ferrmed.
- És el moment idoni des del punt de vista polític per impulsar el Corredor Mediterrani. Primer, perquè, l’Estat espanyol presidirà la Comissió Europea durant el primer semestre de 2010. I, segon, perquè aquest proper any s’obrirà en el sí de la Unió Europea el debat per escollir quines seran les xarxes transeuropees de transport, les quals concentraran bona part de les inversions futures europees.
- L’estudi presentat per l’Associació FERRMED defineix l’eix ferroviari per mercaderies entre Algeciras i Estocolm pel Mediterrani com un projecte estratègic pel desenvolupament europeu per la seva capacitat de connectar amb els ports i impulsar les autovies del mar. Així com sostenible des del punt de vista mediambiental, perquè permetria concentrar fins el 25 per cent del transport de mercaderies per ferrocarril, quan ara només és del tres per cent.
- Així mateix les Cambres de Castelló i Tarragona consideren que hi ha dos aspectes més de gran importància perquè el Corredor Mediterrani sigui una realitat:
- Des del punt de vista viari, exigim el desdoblament de la N-340 entre Tarragona i Castelló.
- Des del punt de vista ferroviari, és inconcebible que hi hagi un trencament d’ample viari, és a dir, que arribi en alta velocitat fins a Castelló i després hi hagi un intercanviador abans de l’estació del sud de l’Aeroport.
Redacció TT - 02/12/2009 - 14:56h