La Cambra veu més a prop el By-pass i una tercera estació urbana i intermodal a Tarragona
Per la Corporació la jornada sobre “El model ferroviari del Camp de Tarragona” marcarà un abans i un desprès
  
La Cambra de Tarragona i el Consell Comarcal del Tarragonès han fet una valoració molt positiva de la jornada “El model ferroviari del Camp de Tarragona” que es va desenvolupar dijous a la seu de la Corporació, en el sentit de que marcarà un abans i un després pel que fa al plantejament i la posició del territori en matèria de quin ha de ser el model ferroviari que li convé a les Comarques de Tarragona.

Aquestes, segons la Cambra, són les principals valoracions i consideracions que es van fer en diferents moments de la jornada:

1. Aquesta jornada és el punt d’inici d’un debat des del territori per definir el futur model ferroviari del Camp de Tarragona. La implantació de les línies d’alta velocitat i noves estacions produirà canvis molt significatius en la mobilitat interna, tant des del punt de vista de les infraestructures que han d’unir els nodes més importants com dels mitjans de transport que s’hauran d’utilitzar.

2. Després d’analitzar diverses experiències ferroviàries en altres contextos territorials, tots els indicis apunten que és més desitjable una estació central urbana que no pas perifèrica, ja que la intermodalitat entre línia convencional i internacional és molt més efectiva.

3. L’alta velocitat ferroviària és una oportunitat que cal saber aprofitar-la, per aprofitar-la calen estratègies a curt, mig i llarg termini. La Cambra de Tarragona proposa que un Pla de dinamització, promogut pels agents territorials, per pal•liar els efectes socioeconòmics i territorials que produirà la implantació d’aquestes grans infraestructures. Altrament, no podrem anar mai a l’avançada, el sistema ferroviari s’està plantejant en calent quan la xarxa ferroviària ja està executant-se. A més a més de tenir una bona infraestructura és necessari comptar amb un territori actiu i preparat per afrontar les noves dinàmiques que es generin.

4. Tothom va coincidir que és una necessitat dotar-se d’un sistema ferroviari de rodalies propi pel Camp de Tarragona, que connecti especialment el Baix Penedès amb l’àrea més central.

5. L’alliberament ferroviari de la façana marítima parcialment pot ser una realitat, si la planificació d’infraestructures segueix els passos previstos.

6. L’arribada d’ample UIC a Tarragona queda contemplada pel Ministeri de Foment, la qual cosa significa que el bypass ferroviari reclamat per la Cambra de Tarragona seria una possibilitat molt plausible, lligat amb l’alliberament de la façana marítima.

7. La planificació futura contempla una tercera estació urbana i intermodal, que lligaria rodalies i mitja distància entre Horta Gran i plaça Imperial Tarraco.

8. El territori s’ha de replantejar seriosament el sistema de mobilitat interna. En aquest sentit, el projecte del Pla Director Urbanístic i el Pla del TranCamp seran els dos documents marc. La Cambra de Tarragona ha fet propostes per reservar plataformes segregades de transport col•lectiu, que avui per avui no s’estan complint en les noves infraestructures que s’estan executant com la T-11.

9. La necessitat d’impulsar xarxes de ferrocarril per mercaderies segregades, externes als nuclis urbans, i que permetin connectar el Port de Tarragona millor amb un nou accés pel sud, així com amb els dos tipus d’ample.

10. Lamentem la no participació d’Adif a la jornada. S’insistirà davant d’aquest organisme d’infraestructura ferroviària perquè vinguin a explicar als agents del territori l’estat de desenvolupament actual i les perspectives ferroviàries de futur.
Redacció TT - 27/11/2009 - 12:02h
Andrés
01/12/2009
10:28
La Cámara de Comercio de Tarragona y su presidente Sr. Abelló hacen lo que deben aunque les duela a algunos. Hay que seguir por el camino emprendido. Ánimo, señor Presidente. Ante los desaforados hay de trabajar a destajo. Así somos los de "MOU-TE PERTARRAGONA".
ni tu ni yo
29/11/2009
18:44
La Camara de Tarragona lo que hace es trabajar por el Camp de Tarragona muy que les pese a algunos. A mi entender y por lo que voy siguiendo es un ejemplo de dar la cara cuando muchos la esconden y siempre trabajando y defendiendo los intereses de los empresarios. La cambra no es una ONG, ni es una asociacion pro defensa de ,os parados ni las hermanitas de los pobres. Aqui cada uno debe de cumplir su funcion, y la cambra de tarragona, creo que lo hace muy bien.
Soli
29/11/2009
15:15
Señor Abello y Sr. ballesteros, tal y como estan actuando los dos, llevaran a la ciudad al desastre, Por querer que algunos ganen mucho dinero a costa de los ciudadanos, dejaran destrozada nuestra ciudad, MOU-TE, etc. señores por llamarlos alguna cosa, que no saben ustedes tanto que dicen amar la ciudad ( que lo unico que aman es su dinero y el poder) que si hacen carrriles, vias etc por el centro, no podremos ni pasar, que ya es dificil circular por la ciudad, que la movilidad es casi nula, que Tarragona levante por donde levante la calzada encontraran restos ROMANOS, señores donde viven ustedes? donde trabajan si es que lo hacen? sean responsables creanme y dimitan. no nos destruyan más.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.