Per ICV el Pacte Nacional d’Infraestructures permetrà el manteniment de determinats serveis de llarg recorregut a l’estació de la ciutat de Tarragona
Daniel Pi, diputat d’ICV-EUiA expressa la seva satisfacció per la incorporació al Pacte de les propostes d’aquesta Coalició
Davant l’aprovació per part del Govern de la Generalitat del Pacte Nacional d’Infraestructures, que haurà de ratificar el Parlament de Catalunya, Iniciativa per Catalunya Verds expressa la seva satisfacció ja que el mateix recull les propostes d’ICV-EUiA per millorar les connexions ferroviàries de les nostres comarques.
Comunicat d'ICV:
“El Pacte Nacional per a les Infraestructures, que el Govern de la Generalitat acaba d’aprovar, recull integrament les propostes per al Camp de Tarragona que ICV-EUiA ha anat formulant en els darrers mesos, i que suposaran un avenç substancial en la qualitat del transport públic.
Pel que fa al ferrocarril de proximitat, el Pla preveu
- Creació del servei de rodalies del Camp de Tarragona (el Vendrell – Tarragona – Reus – Valls....), amb la construcció de noves estacions a les zones en que la població servida ho justifiqui
- Tramcamp entre Cambrils, Salou, Vila-seca, Tarragona i Reus, amb servei a la nova estació central del Camp de Tarragona, configurant aquesta estació com un intercanviador intermodal (tren/bus/tram)
- Ampliació dels serveis de mitja distància amb Barcelona i Lleida
Una segona prioritat ha estat la disponibilitat de trens d’altes prestacions a les estacions urbanes de Tarragona i Reus. Per aconseguir-ho, des d’ICV-EUiA hem estat determinants en la incorporació al Pacte Nacional d’Infraestructures de la construcció d’una línia d’enllaç entre la d’altra velocitat i la convencional a l’alçada del Baix Penedès. Aquesta actuació permetrà el manteniment de determinats serveis ferroviaris de llarg recorregut a les estacions urbanes del Camp de Tarragona.
La tercera prioritat en matèria ferroviària ha estat la de potenciar el transport de mercaderies pel ferrocarril i eliminar el transport de mercaderies perilloses pel centre de les ciutats. Aquest objectiu s’ha aconseguit amb la Incorporació al Pacte Nacional la previsió de la construcció en ample UIC de la connexió entre el Port de Tarragona, la futura variant de Reus i la rehabilitació del corredor Reus – Roda de Barà per a construir un by-pass especialitzat en mercaderies, amb posterior connexió cap a Castellbisbal i Mollet.
Daniel Pi, diputat d’ICV-EUiA per la demarcació de Tarragona, ha indicat que “considerem que en matèria d’infraestructures ferroviàries, des d’ICV-EUiA hem defensat amb determinació i hem aconseguit avanços substancials en aquelles qüestions que la societat civil del Camp de Tarragona ha formulat en diferents ocasions, tant a través de la Plataforma en defensa del ferrocarril públic i de qualitat com d’altres iniciatives ciutadanes. Per això vull mostrar la meva estranyesa pel fet que Convergència i Unió hagi rebutjat participar en aquest gran pacte nacional. A partir d’ara, aquestes comarques seran l’escenari d’importants obres públiques que milloraran la qualitat de vida dels ciutadans i les ciutadanes, però CiU ha preferit quedar al marge d’un grapat d’actuacions que beneficien tothom”.
Redacció TT - 09/09/2009 - 19:08h