El PSC diu que en matèria d’infraestructures ha de prevaler el sentiment de «Territori»
Xavier Sabaté: «Actualment no té sentit una estació única al centre de la ciutat, ara tenim estacions del Camp de Tarragona i això és un gran avenç»
El delegat del Govern, Xavier Sabaté i el diputat reusenc del PSC, Francesc Vallès, han destacat aquest divendres la inversió en infraestructures que la Generalitat i l’Estat estan fent en el que ells denominen el “nostre territori”, expressió que han utilitzat al llarg de la roda de premsa; els socialistes han quantificat aquesta inversió en més de mil milions d’Euros, concretament, 1.053 MEUR en obra pública garantida i consignada que generaran en un futur, segons el PSC, 30.000 llocs de treball aproximadament.
Els socialistes també han volgut deixar clar que per a ells les prioritats ferroviàries de Tarragona passen per la modernització de la xarxa de rodalies un cop s’hagi traspassat aquest servei a la Generalitat de Catalunya, i aconseguir que circuli un tren cada mitja hora del “Camp de Tarragona” a Barcelona i viceversa; pel que fa a les mercaderies, una qüestió que han qualificat de vital, Sabaté ha dit que s’està estudiant com es pot crear una línia entre Tarragona i Castellbisbal, ja que ara representa un 5% del transport i el repte és arribar al 15-20%, com succeeix a les principals ciutats europees, com ara Róterdam, essent aquest el gran objectiu en aquesta matèria, s’estan analitzant totes les possibilitats per tal d’aconseguir-ho.
En un altre ordre de coses, Sabaté també ha volgut destacar el gran impacte que suposarà la posada en marxa de la infraestructura logística Logis Penedès, que generarà 3.000 llocs de treball directe, més competitivitat, i un significatiu impuls econòmic per a tot el “territori”.
Francesc Vallès per la seva part ha incidit en la importància de la inversió històrica que tant la Generalitat com l’Estat estan realitzant al “nostre territori”, i de la que ens hem de sentir molt orgullosos, ha dit.
El diputat reusenc, que en tota la seva intervenció només ha utilitzat en dues ocasions la paraula “Tarragona” al referir-se al Port, gairebé sempre ha emprat el mot territori, ha explicat que la inversió de les administracions dóna solució a les necessitats reals dels ciutadans del “territori”.
A preguntes de TT sobre la pèrdua de trens de llarg recorregut a la ciutat de Tarragona i el futur de l’estació de la nostra ciutat, així com de l’arribada del TAV, Xavier Sabaté ha comentat que tot en aquesta vida evoluciona i que ens hem d’acostumar als nous serveis ferroviaris, subratllant que aquest tema, els trens de llarg recorregut, no li preocupa, ja que com ha dit, hi ha altres prioritats; pel que fa al futur de l’estació, Sabaté ha manifestat que quan estigui realitzat l’estudi de la Façana Marítima es coneixerà la seva reubicació, però ha reiterat que una estació ferroviària no és solsamènt per la gent que hi viu a prop, ja que hi ha molts ciutadans de Tarragona que arriben més aviat a l’estació de l’AVE a Perafort que no pas a la de Tarragona ciutat, afegint que una única estació al centre de la ciutat ja no té sentit, que ara tenim estacions del Camp de Tarragona i això és un gran avenç, l'estació de Tarragona es dissuasória per tant ens hem d’acostumar en funció del desplaçament que vulguem fer, a utilitzar el transport públic per apropar-nos a l’estació que ens ofereixi aquest servei, donat que hi ha una plurioferta que es correspon a la pluridemanda que ha anat sorgint.
Xavier Sabaté, i Francesc Vallès han estat acompanyats pel diputat Joan Ruiz, per la sotsdelegada del Govern, Teresa Pallarès i pel president de l’Autoritat Portuària, Josep Antón Burgasé, encara que han volgut matisar que la seva presència era exclusivament com a membres del PSC.
Redacció TT - 07/08/2009 - 13:37h