0 comentaris
13:30
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
El Port participa en la tercera edició de la Logístic Spain 2024 celebrada a Guadalajara
  
Port Tarragona va comptar amb un estand a la fira internacional del sector de la logística i el transport, ‘Logistics Spain Innovation Hub’, que va celebrar la seva tercera edició els dies 10 i 11 d'abril de 2024 a Guadalajara. Port Tarragona va realitzar al voltant de 30 contactes. L’APT va participar amb experts del sector en diferents taules rodones on va donar a conèixer el projecte Port Tarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo i l’estratègia intermodal.

La Fira Logistic Spain és una iniciativa internacional de referència per al desenvolupament i el creixement del sector de la logística i el transport. Es tracta d’un punt de trobada per als principals agents del sector com ara institucions, operadors, professionals de la cadena de subministrament, empreses tecnològiques, emprenedors/es, proveïdors o transportistes.

Durant els dos dies que va durar la fira, el Port va mantindre al voltant de 30 contactes amb diferents representats i experts del sector a l’hora que va participar en una taula rodona que girava al voltant de la situació actual de la intermodalitat, compartint taula amb l'Autoritat Portuària de Bilbao i la naviliera/operador logístic JSV.

El representants de l’Autoritat Portuària van explicar l'estratègia ferroviària, un dels objectius principals del Port de Tarragona, fet que es demostra en dades (l'any passat es van gestionar un 10% més de composicions ferroviàries) i en projectes (estratègia multi-propòsit com La Boella, la ZAL i el projecte de Guadalajara i Marchamalo)

Finalment, els representants de l’APT van participar en el debat sobre com les organitzacions poden ajudar a que la demanda de serveis intermodals augmentin; en aquest sentit, el Port va donar la seva visió de la necessitat d'informació senzilla i bàsica, ja que moltes vegades no es coneixen els serveis que s'ofereixen. Com a exemple, el Port va explicar la iniciativa europea Rail Net Europe, que pretén ser una plataforma de visualització de serveis de mercaderies existents, i també un punt d'informació sobre qualsevol afecció que pugui tenir la xarxa europea.

Una terminal que aixeca molt interès

Aquestes xifres demostren un interès creixent en el projecte de la Port Tarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo i, alhora, evidencien l’avenç en les obres en relació a l’interès sobre el projecte, el qual, és superior respecte fa dues edicions.

El Port Tarragona és patrocinadora de la fira ja a que el projecte forma part del desenvolupament logístic d’aquesta regió, estant dins del nou parc logístic de Puerta Centro Ciudad del Transporte.

PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo

La construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, una plataforma amb 150.000 m² de superfície i un radi d'extensió de 60 km que permet a la infraestructura expandir-se cap a l’àrea d’influència de Madrid i Henares.

Aquesta aposta per al transport per ferrocarril permetrà al Port de Tarragona posicionar-se com l'entitat amb la plataforma de logística i de serveis més importants de tota Espanya, amb la capacitat per canalitzar els principals fluxos de mercaderies nacionals, europees i internacionals entre ferrocarril i carretera cap als ports marítims i el centre.

Aquesta terminal, tal com ha explicat Port Tarragona a la fira, és una clara aposta pel transport per ferrocarril que té com a objectiu reduir les emissions de carboni i millorar l’eficiència del transport de mercaderies. Aquesta iniciativa actua en consonància amb les polítiques que es promouen des de la Unió Europea, les quals, afavoreixen a un transport sostenible, competitiu i d’impuls pel creixement econòmic.

El projecte va entrar en la segona fase de construcció el gener de 2024 i té previst un termini d’execució de les obres de 12 mesos des del moment en què es van iniciar. La construcció del projecte de la Terminal Guadalajara – Marchamalo compte amb un pressupost de 17 milions d’euros (IVA exclòs).
Redacció TT - 15/04/2024 - 13:30h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.