Foment licita la nova estació intermodal de Reus
El pressupost de licitació és de 64,2 milions d'euros
  
El Ministeri de Foment ha licitat les obres de la nova estació ferroviària de la província de Tarragona, situada en la Connexió del Corredor Mediterrani d'Alta Velocitat amb la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa, segons ha publicat avui el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El pressupost ascendeix a 64.294.334 euros (IVA inclòs).

Les obres que ara es liciten s'emmarquen dins les actuacions que està duent a terme el Ministeri per completar l'enllaç del Corredor Mediterrani d'Alta Velocitat amb la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona i amb l'actual línia Reus-Tarragona, mitjançant sengles ramals de connexió. L'enllaç amb aquesta última línia permetrà la connexió de la ciutat de Tarragona, tant amb el Corredor Mediterrani, com amb la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona, a través de la nova estació intermodal de Reus, per tant no preveu que l’Alta Velocitat pugui arribar a una futura estació de la ciutat de Tarragona.

Segons segueix informant Foment, l'estació està localitzada en el terme municipal de Reus, a la província de Tarragona, al sud de l'aeroport d’aquesta localitat i entre les ciutats de Tarragona i Reus, quedant a uns 6 quilòmetres d'ambdues ciutats. Se situa al costat de l'encreuament de l'autopista AP-7 i la carretera T-11 (antiga N-420), pel que permetrà un ràpid accés per carretera.



Característiques tècniques


Les actuacions que es contemplen en el projecte són principalment les referents a les vies de l'estació –incloent andanes, marquesines i instal•lacions; l'edifici de l'estació, que inclou l'estructura, arquitectura, instal•lacions i mobiliari; l'accés viari a l'estació des de la rotonda que enllaça amb la carretera T-11; i la urbanització i aparcaments.

La nova estació estarà preparada per rebre altres tipus de transport, previstos o en estudi en aquesta zona, la qual cosa la convertirà en un important centre d'intercanvi modal.

Esquema de vies


Disposarà de sis vies, dos passants i quatre d'apartat, amb quatre andanes, els dos interiors de 400×10 metres, i els dos exteriors de 226×8 metres.

Totes les vies tenen andana d'aturada a l'estació, i donen servei als diferents tràfics previstos en la línia, tant de llarg recorregut com de mitja distància.

No es planteja una especialització excloent de les andanes. Si bé, els trens regionals podrien tenir aturada preferiblement a les andanes exteriors de l'estació, de 220 metres de longitud, mentre que les andanes interiors de 400 metres podrien rebre els trànsits de llarg recorregut, el projecte d'Estació Central no condiciona la seva explotació futura.

Així mateix i dins les actuacions que està duent a terme el Ministeri en aquest corredor, s'ha inclòs la construcció d'un canviador d'amples a uns 500 m. de l'Estació Central en sentit València, de tal forma que els trens procedents del Corredor Mediterrani o de Tarragona puguin accedir a la nova estació.
Documentació addicional
Redacció TT - 01/07/2009 - 12:56h
Carme
18/07/2009
09:02
Tot avança cap a la futura co-capitalitat, no us adoneu?
xon
07/07/2009
14:48
Vols dir que això no és un altre Carrefour?
Jaume
02/07/2009
22:32
Això no és una estació, és un altre descampat, què s'han cregut, jo vull viatjar amb tren des de TGN, com es fa amb ferrocaril. Exigim una estació urbana. Passo de l'aeroport i la de la Secuita-Perafort.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.