L’alta velocitat pot arribar a l’estació "centre" de Tarragona
Així ho ha anunciat el director dels Serveis d’Alta Velocitat de Renfe, qui també ha dit que "és un error sentir sensació de fracàs davant l'ubicació de L'estació de l'Ave"
El director dels Serveis d’Alta Velocitat de Renfe, Abelardo Carrillo, ha anunciat que el plantejament amb la xarxa d’infraestructures a Tarragona farà possibles moltes alternatives al servei, per tant no descarta que l’alta velocitat arribi a Tarragona centre en un futur i això es tindrà en compte en la realització de l’estudi de reordenació del traçat ferroviari al seu pas per la ciutat. Aquest estudi podria fer que trens Alvia que venen de Barcelona puguin passa per l’estació intermodal que es construirà al sud de l’aeroport de Reus i després dirigir-se cap a l’estació del centre de Tarragona. Carrillo ha afegit que “la conclusió és que s’obren moltes possibilitats i cap es descarta”.
El director també ha anunciat que es farà una nova política de flexibilització en la gestió de bitllets, és a dir, que sigui més fàcil els canvis entre horaris, de forma que hi hagi la possibilitat a donar una alternativa a la tarifa pont AVE Barcelona-Madrid que redueix places a les parades intermitges com la del Camp de Tarragona. Segons Carrillo, en les properes setmanes o mesos podrem veure una major flexibilitat en les reserves.
Carrillo ha participat en les jornades “Bon dia Tarragona”, organitzades per la Cambra de Comerç, on el tema de debat ha estat les perspectives de futur en el transport d’alta velocitat. Aquest ha valorat de forma molt positiva la jornada i ha comentat que hi ha una decisió molt clara d’optimitzar els recursos ferroviaris a Tarragona tant de llarga com de mitja i curta distància. En aquest sentit ha manifestat que “el balanç del temps transcorregut des de la inauguració de la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona és molt satisfactori, el creixement en el seu ús és molt evident i la satisfacció dels clients és clara”.
Durant el debat, s’ha parlat de l’ubicació de l’estació de l’AVE a Perafort, en aquest sentit, Carrillo ha manifestat que hi ha una certa sensació de fracàs que no hauria d’existir ja que “amb més de 1.500 passatgers està molt lluny de ser un fracàs, l’estació dóna un servei magnífic”.
En relació a la demanda de millora del pàrking de l’estació del Camp, el director d’Alta Velocitat ha explicat que no és un tema de la seva competència però que traslladarà el problema als responsables per a que ho analitzin. Quant a la demanda de més trens, Carrillo ha explicat que “en llarga distància no hi ha un problema de disponibilitat a Tarragona ni a la línia de Barcelona, tot i això ens comprometem a seguir l’evolució de la demanada i si hi ha necessitat s’augmentarà la freqüència”.
Finalment, Carrillo ha manifestat que s’està treballant conjuntament amb Adif per incrementar la velocitat dels tren AVE al seu pas per la demarcació tarragonina, tot i això no hi ha dates.
Redacció TT - 27/03/2009 - 13:12h
Comentari eliminat
27/04/2009
09:54
Aquest comentari ha estat eliminat per incomplir les
normes d'ús
jajajaja
27/04/2009
09:54
TINDREU D´ANAR A REUS A BUSCAR EL TREN, PELACANYES!
Comentari eliminat
30/03/2009
15:51
Aquest comentari ha estat eliminat per incomplir les
normes d'ús