El Port celebra la tercera edició de Rail Day amb més d'un centenar d'inscrits
Aquest dijous 5 de maig, el Teatret del Serrallo serà testimoni de la III edició Rail Day Port Tarragona. Sota el títol ‘Tarragona, node intermodal estratègic de la Ten-T’, aquesta tercera edició consolida una trobada que va néixer de la inquietud del sector entorn del servei intermodal, així com l'oportunitat de generar un fòrum on la comunitat portuària, juntament amb els proveïdors i empreses de serveis, identifiquin les oportunitats de negoci per a aconseguir cadenes de transport més eficients, competitives i sostenibles.
La jornada ja compta amb 127 persones inscrites i es desenvoluparà sobre 2 eixos que inclouran 2 àmplies taules rodones per a fomentar el debat. Una taula orientada a ‘Infraestructures ferroviàries’ i una segona a ‘Serveis ferroviaris’. III Rail Day comptarà amb 16 ponents experts en intermodalitat i serveis ferroviaris amb l’eix vertebrador de la intermodalitat al Port de Tarragona, un dels punts estratègics claus en el desenvolupament de negoci, des del punt de vista del creixement de tràfics, de l’eficiència i de la sostenibilile.
La jornada obre les portes amb el registre dels assistents a partir de les 8:40 h i començarà, oficialment, a les 9:15h de la mà del president del Port Tarragona, Josep M. Cruset, qui donarà la benvinguda a totes les persones participants en la ja consolidada Rail Day Port Tarragona. Seguidament, la directora de Desenvolupament i Negoci al Port Tarragona, Genoveva Climent obrirà el primer debat emfatitzant el tema ‘Horitzó 2023’ al Port Tarragona.
El Port Tarragona ha habilitat l’espai https://tuit.cat/82ywX on es publicarà total la informació rellevant de la jornada, així com el seguiment a les xarxes socials @PortTarragona
Després d’una segona edició virtual durant 2021, any pandèmic, aquesta tercera edició reprèn el format presencial. En aquesta ocasió, la jornada pretén donar l’oportunitat de generar un fòrum, on la comunitat portuària, amb proveïdors i empreses de serveis, puguin identificar les oportunitats de negoci per assolir cadenes de transport més eficients.
Ponents i programa
Participació i anàlisi del present i del futur de les terminals intermodals es donaran cita demà per dibuixar un port més competitiu, més sostenible i més social.
Després de la benvinguda del president del Port, JOsep M Cruset, i de la primera presentació de la directora de Desenvolupament i Negoci del Port Tarragona, Genoveva Climent, serà el torn del director CET Terminus, Joan Carles Salmerón qui se centrarà en les terminals ferroviàries i intermodals a Catalunya, Aragó i Madrid.
A continuació, sota el títol “El portal cartográfico del Corredor del Mediterráneo: transparencia accesibilidad de los datos y visión de territorio”, farà la seva presentació Mateo Berzi, Tècnic SIG d’assumptes transfronterers de l’oficina del comissionat del Govern per al Corredor del Mediterrani. Seguidament, al voltant de les 10:20h, es preveu tingui lloc la primera taula rodona titulada ‘Terminales intermodales’ amb la participació de diferents professionals del sector.
El segon bloc del programa tractarà sobre els serveis ferroviaris, on participaran Juan Manuel Martínez, vicepresident de l’Associació Espanyola de Transport (AET); Eduardo Martín, Gerent de Planta a Gonvarri de Tarragona; i Benito Caballero, director general d’operacions –COO Bergé- Gefco. Per finalitzar aquest bloc, es durà a terme la segona taula rodona titulada ‘Operadors i empreses ferroviàries’ que comptarà amb la participació de representants experts en el sector.
Per finalitzar la jornada, Pau Morales, responsable del departament de Comercial i de Desenvolupament de Negoci del Port de Tarragona, realitzarà la darrera intervenció on analitzarà les conclusions i conclourà l’acte.
La gran aposta pel ferrocarril
El Port de Tarragona va moure per ferrocarril, durant el 2021, 762.071 tones que corresponen a 1.315 trens i 17.504 vagons. Un augment de 13,4 % respecte a les dades del 2020 en que es van obtenir 672.000 tones, l’equivalent a gairebé 1.150 trens i 16.300 vagons. Unes dades que mostren un major dinamisme i el seu potencial a les dàrsenes tarragonines.
Port Tarragona compta amb totes les infraestructures per poder operar amb ample de via UIC quan entri en funcionament el Corredor ferroviari del Mediterrani en els pròxims anys. La connexió amb ample europeu suposarà un avenç molt important com a node logístic per al Port de Tarragona, la qual cosa li permetrà millorar les seves connexions, millorar l'eficiència de la cadena logística i captar nous tràfics, entre d’altres objectius estratègics.
Redacció TT - 05/05/2022 - 11:34h