El Consell de Ministres aprova millores de funcionalitat i seguretat a l'AP-7 i l'AP-2
El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres dos reials decrets mitjançant els quals es modifiquen les concessions de les autopistes de peatge AP-7 i AP-2, per establir mesures de bonificació a vehicles pesats de gran tonatge (vehicles pesats amb quatre o més eixos corresponents a la categoria tarifària “Pesats 2”), paral•lelament a la prohibició de circulació en itineraris alternatius de la N-340 i N-240.
La carretera N-340 al seu pas per les poblacions de Peñíscola-L´Hospitalet de L´Infant i Altafulla-Vilafranca i la N-240 al seu pas entre Les Borges Blanques-Montblanc, són carreteres convencionals que actualment suporten un elevat trànsit de vehicles pesats que contribueix a elevar la congestió i la contaminació acústica, sobretot en els trams urbans de les mateixes.
Els trams d'autopista alternatiu a aquestes carreteres nacionals, presenten un millor traçat i un major nivell de servei, pel que es considera que el desplaçament del trànsit de vehicles pesats cap a les respectives autopistes, suposarà una millora del funcionament de la xarxa en aquest tram, així com una disminució de la congestió i del nivell d'emissions en la N-340 i N-240.
Degut a l'interès públic i de la millora de la funcionalitat de la xarxa a les zones afectades, i sobre la base d'experiències similars que fins avui han proporcionat bons resultats, el Ministeri de Foment ha considerat convenient maximitzar la utilització de les autopistes, desplaçant el tràfic de les carreteres convencionals cap a elles, el que previsiblement afavorirà una millora de la seguretat vial.
Les mesures de reducció del peatge es dirigeixen als vehicles de la categoria “Pesats 2” i seran del 50% de l'import del peatge per a aquells que realitzin recorreguts interns i disposin de peatge dinàmic o telepeaje (sistema VIA T). i del 42,53% a la resta, en els següents trams:
Autopista AP-7:
- Entre la sortida 43 (Peñíscola) i la sortida 38 (L´Hospitalet) ambdues inclusivament.
- Entre la sortida 32 (Altafulla) i la sortida 30 (Vilafranca Sud) ambdues inclusivament.
Autopista AP-2:
- Entre la sortida 7 (Les Borges Blanques) i la sortida 10 (La Pla de Sta. María) ambdues inclusivament.
Així mateix, i amb l'objectiu d'afavorir la utilització de l'autopista AP-7 per usuaris habituals, s'implementen exempcions de peatges a vehicles lleugers en el tram comprès entre Vilafranca Sud i Vinaròs/Alcanar. Aquestes exempcions s'aplicaran quan realitzin trajectes d'anada i tornada amb origen i destinació en dos enllaços de l'autopista compresos entre Vilafranca Sud i Vinaròs/Alcanar (tots dos inclusivament), i amb tornada en les 24 hores següents al lloc d'origen, amb les condicions que el sistema de pagament sigui el de peatge dinàmic o telepeaje (sistema Via T) i que l'origen d'anada coincideixi amb la destinació del de tornada i viceversa.
L'ús de l'autopista AP-7 per efectuar aquests recorreguts té caràcter voluntari.
Aquestes mesures es proposen amb caràcter temporal, fins al final del període concessionat, que en el cas d'Aumar és el 31 de desembre de 2019 i en el cas d'Acesa és el 31 d'agost de 2021.
El finançament de les mesures proposades es considera que es produirà pel peatge abonat pels nous vehicles captats per l'autopista i amb aportacions del Ministeri de Foment.
L'entrada en vigor de les mateixes serà el dia 2 de setembre a les 00:00 hores.
Redacció TT - 31/08/2018 - 16:10h