Salou realitza una intensa tasca promocional als països de l’Est i aconsegueix obrir nous mercats
L’operador Tez Tour, del grup TUI, ha lliurat un diploma de reconeixement al Patronat de Turisme per la feina de promoció als països de l’Est
El Patronat de Turisme de Salou ha desenvolupat una intensa tasca promocional de la destinació familiar dins els països de l’Est, que representa un 10% del total de visitants internacionals per a Salou. En aquest sentit ha estat present les darreres setmanes a fires tant importants com la MITT de Moscou i la UITT de Kiev.
Pel que fa a la MITT, s’han dut a terme un conjunt d’entrevistes amb turoperadors tradicionals a més de nous contactes interessats en treballar a la zona. De fet, segons ha confirmat el regidor de Turisme, Alberto del Hierro, les previsions apunten que hi podria haver un increment del 10% de vendes de paquets de vacances. A més, en aquesta nova temporada s’han produït novetats en la programació de la destinació Costa Daurada i Salou per part de tres nous operadors com son Coral Tours, Lanta Tours i Pegas Turistik.
Dels tres nous touroperadors, el que presenta una operació més important és el de Pegas Turistik amb una previsió de 35.000 clients per Catalunya, dels quals el 60% tindran com a destinació Salou i Costa Daurada. De fet, ja estan arribant des de Setmana Santa amb dos vols setmanals durant el mes d’abril, 5 avions durant el mes de maig i un total d’11 des de juny a setembre.
A banda dels contactes amb els operadors turístics, el President del Patronatde Turisme, Alberto del Hierro, va tenir contacte amb el consul i l’ambaixador d’Espanya a Rússia amb l’objectiu de conèixer de primera mà com està funcionant el tema de la concessió de visats, recordem que son necessaris per poder gaudir de les vacances al nostre país. Així, segons dades del consolat, en aquests moments es porten expedits més visats que durant tota la temporada 2008, que va ser la millor en turisme vacacional de Rússia a Espanya.
[bPremi de TEZ TOUR[/b]
Pel que fa a l'acció promocional de Salou a Ukraïna, aquesta anava lligada a les noves operacions de dues companyies: Viatges Kiev, del grup TUI, i de l’operador TEZ TOUR tots dos amb 100 places setmanals cap a Catalunya a través de l’aeroport de Barcelona, tot i que el 80% d’aquestes places tenen com a destinació Salou i la Costa Daurada. La presència de la capital de la Costa Daurada a Ukraïna ha servit, segons del Hierro, per tal de realitzar una intensa tasca de presentació de Salou com a nova destinació de vacances per aquest mercat; amb un especial èmfasi en els agents de viatges per tal de poder explicar-los de forma personalitzada la destinació. De fet, prop de 300 agents han pogut conèixer l’oferta de la destinació. En el marc d'aquesta acció, l’operador Tez Tour va lliurar al Patronat de Turisme de Salou un reconeixement a la seva tasca en el desenvolupament del Turisme procedent d’Ukraïna.
A banda dels contactes amb els professionals ucraïnesos, també es va mantenir una reunió de treball amb el responsable de l’Agència Catalana de Turisme per als països de l’Est amb l’objectiu d’establir canals de col·laboració per millorar el posicionament de Salou com a destinació de vacances i, finalment, el President del Patronat de Turisme va mantenir una reunió amb l’Ambaixador d’Espanya a Ukraïna per tal de conèixer de primera ma el funcionament dels visats atès que històricament s’havien produït dificultats per poder obtenir-ne, en aquesta trobada l’Ambaixador va transmetre la seva voluntat de millorar aquesta línia de treball i es va posar a disposició per treballar per millorar el nombre de turistes que visitin Espanya i Salou.
En definitiva, segons del Hierro “s'ha dut una intensa tasca de promoció que ens ha mostrat un bon funcionament del mercat rus amb una important expectativa de creixement i un nou mercat que apunta a que ens aportarà un gran volum de visitants”.
Redacció TT - 19/04/2010 - 12:00h