Aquest dimarts 10, representants de la FECASARM es reuniran amb el Secretari General de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, sr Manel Nadal. Aquesta trobada es celebrarà a instàncies de la FECASARM a fi i efecte de traslladar-li al Secretari General de mobilitat la necessitat urgent d’implementar, a nivell de tot Catalunya, una xarxa de transport públic nocturn regular amb la major implantació territorial possible i que constitueixi una veritable alternativa al vehicle particular, doncs actualment no existeix.
Quan a les possibles fòrmules de finançament de l’establiment d’aquestes línees de transport públic nocturn, la FECASARM proposarà al Secretari de mobilitat que es financiin amb part dels ingressos que la Generalitat obté de les sancions imposades per alcoholèmia, i amb part del que rebi de l’Estat -un cop tancada la negociació de l’Estatut- en concepte d’impost sobre l’alcohol i begudes derivades, l’impost sobre la cervesa i sobre el vi i l’impost sobre begudes fermentades
És evident que la mancança de transport públic nocturn afecta de manera molt important al volum d’afluència de públic als locals d’oci nocturn, els quals han patit una davallada d’un 50% en facturació i d’un 40% en afluència des de l’entrada en vigor del carnet per punts el Juliol de 2006. Aquesta mesura, contribuirà a més, a millorar la seguretat a la xarxa viària durant la nit. En aquest aspecte, la FECASARM ja va participar en la posta en marxa de diverses línees d’autobús nocturn l’estiu passat a la Costa Brava (Bus Nit) i enguany ha demanat al Delegat Territorial del Govern a Lleida la creació de diferents línees d’autobusos nocturns que unexin diferents poblacions de la Demercació de Lleida, entre elles Mollerussa i Lleida.
Aquesta proposta forma part d’un paquet de mesures anti-crisi que la FECASARM ha formulat als diferents organismes implicats i entre elles, com recordareu, l’amplació d’horàris de les diferents activitats representades a la Federació; la introducció de màquines recreatives als locals d’oci nocturn; la promoció del sector de l’oci nocturn català fora de les nostres contrades; la petició de subvencions per insonoritzar locals; una rebaixa de la presió fiscal i que les entitats de crèdit obrin l’aixeta del crèdit d’una manera real als nostres empresaris.
Redacció TT - 09/03/2009 - 19:27h
Magi
11/03/2009
11:32
perquè tenim de pagar per a que la gent tingui les necessitats de l'oci nocturn cobertes si no tenim les de l'oci diurn sol.lucionades, em pregunto perque no es fan instal.lacions esportives dignes a la ciutat per fomentar més l'esport potser si la gent fa esport no seria necessàri preocupar-se per la problemàtica l'oci noctur, tot seria molt més saludable.