Carlos López Díaz
Carlos López Díaz
Hi ha límits


Fins fa pocs dies, mai no havia sabut que existia una Asociación Nacional de Importadores de Automóviles (Aniacam). I ara que ho sé, més m’estimaria no saber-ho. Resulta que aquesta associació ha proposat, entre d’altres mesures, que l’edat màxima d’un vehicle matriculat sigui de dotze anys. O sigui, clar i català, que l’administració ens obligui a comprar-nos un automòbil, com a mínim, cada dotze anys.

Ens hem acostumat fa força temps a aquest tipus de “globus sonda” de grups de pressió que defensen els seus particulars interessos disfressant-los de l’interès general, però que en definitiva no fan altra cosa que reclamar que el poder coactiu de l’Estat s’utilitzi pel seu propi benefici o caprici. I l’Estat, no cal dir-ho, acostuma a deixar-se estimar.

Com més d’un haurà pogut endevinar, els importadors de cotxes defensen la renovació obligatòria del parc automobilístic parlant del medi ambient i la seguretat vial. Però es tracta només d’un exemple entre centenars. Quan no són els fabricants de turismes, és qualsevol altre lobby o sindicat que considera “estratègic” el seu sector econòmic, ja sigui finançat directament pel contribuent, o obligant al consumidor a comprar els seus productes. I sempre, sempre, és pel nostre bé.

Personalment, preferiria que no em protegissin tant. Digueu-me raret, però vull ser jo qui decideixi quan em canviaré de cotxe. Crec que ja n’hi ha prou amb que m’obliguin a passar la ITV. En general, m’agrada decidir a mi com em gastaré els meus diners, si més no els que em queden després de pagar impostos i complir totes les regulacions vigents, que no són poca cosa. Sembla com si, donat que moltes coses ja no podem decidir-les per nosaltres mateixos, no hi hagi límits a allò que les administracions, i tot tipus d’organitzacions que s’emparen amb elles, es creguin autoritzades a prohibir-nos o obligar-nos. Però els límits hi són; el que passa és que ja fa molt de temps que els hem ultrapassat i oblidat.
Carlos López Díaz - 30/11/2011 - 12:00h
abús de recaptació
09/12/2011
14:54
Així com la velocitat a la carretera no hauria de dependre d'uns límits fixos marcats a la carretera, si no de la intensitat del trànsit en cada moment i de la marca de l'automòbil, la durada del vehicle a motor hauria d'estar basada en els quilòmetres recorreguts.
Artur
05/12/2011
12:00
Un ajut específic implica una injustícia específica. Legislar implica també fer-ho amb condicions de ceguesa perfecta o el que diria Rowls: amb el "vel de la ignorància". La llei mai pot anar dirigida ni a sectors determinats ni a persones o grups específics. La llei ha d'abastar al tots els ciutadans per a complir amb el criteri d'igualtat davant la Llei.

Estic amb vostè: cal que no ens protegeixin tant. Alguns ens estimem més viure en una reserva natural que no pas en un zoo. Ja sabem que en el zoo tenim el plat a taula i pensen per nosaltres, però els que ens estimem la llibertat també coneixem el risc i la responsabilitat.
Marc Nadal
01/12/2011
14:03
Això té pinta de globus sonda llençat pels mateix sector de l'automobilisme perquè qui estigui dubtant si comprar cotxe nou o de segona mà, esperonada per la por, se'l compri nou (no fos cas que fos veritat).

Estic segur que no tiraran endavant la mesura. M'hi jugaria... el meu cotxe!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.