Germà Bel, Catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona, ha dit en el marc del “Bon dia Tarragona” de la Cambra, organitzat en aquesta ocasió conjuntament amb el Cercle d’Infraestructures i el suport d’Acesa-Aucat i Arrakis, que l’important per l’economia d’un país no és només invertir en infraestructures sinó que el és realment determinant i en justifica la despesa “és la seva posterior gestió un cop acabada i com aquesta ajuda a la dinamització de l’economia”. “Per això cal també prioritzar molt bé les inversions”.
Bel ha insistit molt en la necessària racionalitat que l’administració ha de fer en matèria d’inversions en infraestructures. En aquest sentit ha posat damunt la taula tot un seguit de realitats com ara que Espanya és el país de la Unió Europea que en la darrera dècada més ha invertit en ferrocarril i en canvi ara ens trobem que junt amb França és el que més càrrega ha perdut en ferrocarril. “Mai tants diners gastats havien tingut tan mal resultat”.
A nivell aeroportuari ha recordat que l’Estat està, dins la OCDE, entre els capdavanters amb major despesa inversora i en canvi Barcelona i Madrid són els dos grans aeroports del món amb pèrdues. Germà Bel no se n’ha estat de criticar el paper d’Aena de qui ha dit que fa “política imperial”.
En relació a l’AVE ha dit que aquest és un mitjà de transport “còmode però improductiu” i ha recomanat a les Comarques de Tarragona la potenciació de les rodalies amb Barcelona i del moviment de mercaderies per tren “això si que és productiu”.
Preguntat sobre la viabilitat del TramCamp el Catedràtic d’Economia ha estat molt clar: “no soc entusiasta del tranvia”.
Sobre Germà Bel
Germà Bel va néixer a Les Cases d’Alcanar l’any 1963.
Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona (UB), obtingué el grau de Màster en Economia a la University of Chicago i el grau de Doctor en Economia per la UB. Entre els anys 2004 i 2006 va ser professor visitant a la Harvard University i a Cornell University.
La seva investigació acadèmica es centra, per una part, en l’economia i la política de les infraestructures i el transport. Per altra, també investiga sobre la reforma del sector públic, especialment en matèria de privatització de l’empresa pública, regulació i competència en els mercats, i reforma dels serveis locals i de les infraestructures.
És autor de diferents treballs en aquest camp com ara “Aeroports i poder”, escrit conjuntament amb Xavier Fageda.
Ha desenvolupat també una tasca pública i entre els anys 2000 i 2004 fou Diputat al Congrés i en l’actualitat és consultor del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD).
Redacció TT - 20/02/2010 - 10:51h
CABREJAT
03/03/2010
13:17
A aquesta gent preparada i lúcida es escolto desaconsellar l'AVE per Tarragona, pero no pas per Girona i Lleida, i molt menys per Barcelona ...
Es curios, oi ??
Remei
21/02/2010
14:19
I si hi ha gent preparada i amb llucidesa perquè no l'escolteu, polítics podrits?