Jané (CIU) i Ricomà (PP) es comprometen a defensar a Madrid un "bypass" d'alta velocitat a la ciutat de Tarragona
El diputat del PSC Francesc Vallès ha excusat la seva assistència a la trobada de la Cambra per problemes d’agenda
  
Aquest divendres el president de la Cambra, Albert Abelló s’ha reunit amb els diputats al Congrés, Jordi Jané (CIU) i Francesc Ricomà (PP) per expressar-les la necessitat de que la ciutat de Tarragona, tal i com reclama la corporació i la plataforma “TGNbypass” de que l’alta velocitat arribi a la ciutat de Tarragona. A la trobada el diputat del PSC, Francesc Vallès ha excusat la seva assistència per motius d’agenda.
Des de la Cambra es manifesta que esperen poder reunir-se amb el diputat reusenc abans del 8 de març, data en la que tenen concertada una entrevista a Madrid amb el president d’Adif, per parlar d’aquesta qüestió cabdal per la nostra ciutat.

Albert Abelló ha demanat en el transcurs de la trobada amb els representants al Congrés mantenir una unitat d’acció des del territori per aconseguir que Tarragona no sigui una ciutat despenjada de la xarxa d’alta velocitat de l’Estat, la qual és indispensable per la connexió amb la resta de ciutats de l’Arc Mediterrani, però especialment amb el centre Europa.

Els dos representants polítics s’han mostrat molt receptius amb aquesta demanda i les diferents propostes per consolidar el model ferroviari al territori plantejades des de la Cambra.

Tant és així, que Jané i Ricomà s’han compromès a defensar que la ciutat de Tarragona quedi integrada dins el corredor ferroviari del Mediterrani amb un “bypass” amb alta velocitat i per això faran expressament aquesta petició al Govern de l’Estat.

A més s’ha apuntat que no s’entendria que al territori es portessin a terme projectes i inversions ferroviàries en les que no es tinguessin en compte les necessitats de la Capital o fins i tot se’n comprometés el seu futur.

Per Abelló hi ha tres aspectes que són decisius: primer, que el nou ramal ferroviari des del Corredor del Mediterrani fins a l’Àrea Central de Tarragona hauria de realitzar-se en ample de via mixta, o encara millor, en ample internacional i no en ample ibèric com va acordar el Consell de Ministres el passat 18 de desembre.

Segon, al final d’aquest ramal ferroviari caldrà la planificació d’una estació intermodal, és a dir, on convergeixin els amples internacional i convencional.

I tercer, el president de la Cambra reclama estudiar els tres escenaris de “bypass” ferroviari per Tarragona amb profunditat. Considerant que el més factible a curt termini seria el que retrobaria novament el Corredor del Mediterrani, a l’alçada de Sant Salvador.

Abelló confia en que el bypass estigui planificat abans d’inaugurar l’estació del sud de l’Aeroport al 2012, de no ser així “els ciutadans no entendrien que en tot aquest temps l’administració no hagués estat sensible a aquesta demanda ni capaç de trobar una solució a una problemàtica que podria deixar a Tarragona en cul de sac”.
Redacció TT - 12/02/2010 - 18:56h
cabrejat
03/03/2010
13:21
Vallés va excusar la seva asistència, perque es de Reus ...
I ara PP i CiU han de venir a donar lliçons de Tarragonanisme si son els que han pispat el tren als Tarragonins ???

FOTEU EL CAMP !!!
YSE
16/02/2010
09:35
Ricomà i Jané?
No són els mateixos (noms i partits) que van callar quan PP i CIU van decidir posar l'estació de l'AVE a Perafort?
Després va venir la deixadesa de PSC, ERC i companyia...
Dq va esto?
14/02/2010
18:35
Es poden fer teatres i trenecitos a la vegada?
O aquest desviament que ens proposen pal trenecito és pur teatre?

Zapatero a tus zapatos. Ja en tenim prou amb el que desgoverna el país.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.