0 comentaris
11:01
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
El PSC reclama la reactivació de la compra d'autobusos municipals per renovar la flota
  
Fotografia d'arxiu
El Partit dels Socialistes de Catalunya considera urgent que l’Ajuntament de Tarragona reactivi el projecte de renovació de la flota d’autobusos municipals de Tarragona, que ha quedat aturada en aquest mandat. “Aquest era un compromís de tots els partits polítics i el projecte estava engegat, amb un compromís de sis nous vehicles anuals”, ha recordat la consellera socialista i expresidenta de l’Empresa Municipal de Transports, Begoña Floria, acompanyada del també conseller, Mario Soler.

Els únics autobusos nous que s’han incorporat a la flota en els darrers mesos són els vuit que va adquirir el Govern Socialista en l’anterior mandat, amb una inversió de 2 milions d’euros. “El compromís eren sis anuals fins a arribar a 29 nous vehicles, amb una inversió d’1,5 milions d’euros anuals, i aquesta ha quedat interrompuda de manera inexplicable i això afectarà greument la situació de la flota, que està molt envellida”.

Hi ha 65 vehicles anteriors a 2008, i 3 anteriors a 2015. A aquests, cal sumar els 3 articulats que es van incorporar el 2019 i els 8 de 12 metres que s’han incorporat enguany (comprats durant el mandat del PSC). “És un procés que es pot interrompre i que ha de permetre un gran estalvi energètic perquè tenen un impacte ecològic fins a quaranta vegades menys que els antics”, ha recordat Floria. Per la consellera, Tarragona és una ciutat molt dispersa, amb barris molt allunyats de la ciutat “on el patinet o la bicicleta no són encara alternativa, per tant cal tenir un sistema d’autobusos urbans modernitzat i en condicions, i és greu que s’hagi aturat tot el procés que ho ha de permetre”.

Impacte ambiental

El regidor socialista Mario Soler ha recordat, per la seva banda, que amb els nous autobusos, tot i ser dièsel, es redueix moltíssim la petjada ecològica, perquè tenen un impacte quasi 40 vegades menor, ja que la flota existent és molt vella i antiga. Cal tenir en compte que, segons la normativa europea, s’ha passat d’un EURO 3, els de la flota anterior, a un EURO 6 B, que és la darrera generació amb un estalvi d’emissions altíssim. “Parlar d’hidrogen, com fa l’actual govern, és quelcom interessant, però ara mateix impossible d’aplicar perquè els processos d’homologació per poder comprar nous vehicles i construir una estació de subministrament que permeti que funcionin serà un procés llarg de com a mínim tres anys o quatre, sinó més” ha dit Soler. En tot cas, “no és incompatible amb continuar la renovació actual perquè sempre s’han de canviar vehicles”.
Redacció TT - 27/01/2021 - 11:01h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.