0 comentaris
11:05
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
'Les al.legacions al TramCamp estan pensades en clau de Territori. Volem un traçat públic i vertebrat'
  
Així ho ha expressat l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, durant la presentació de les nou al.legacions que l’Ajuntament de Tarragona presenta a l’estudi informatiu i a l’estudi d’impacte ambiental del nou Tren-Tramvia del Camp de Tarragona. Unes propostes que són fruit del consens entre les entitats socials i empresarials, així com col.legis professionals que han participat a les trobades virtuals per consensuar un posicionament de ciutat al model de mobilitat que es deriva del Tren Tramvia que planteja la Generalitat. “El procés participatiu ha estat un èxit, constructiu i exigent. La participació d’entitats, grups polítics, associacions de veïns i professionals ens ha permès entendre les necessitats del Camp de Tarragona”, ha subratllat. “Amb la presentació de les 9 al.legacions que realitzarem a l’Estudi Informatiu d’Impacte Ambiental del tren-tramvia del Camp de Tarragona destaquem que l’objectiu és que el transport públic sigui un model sostenible i sigui l’eix central de la mobilitat del territori”, ha afegit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Xavier Puig.

De fet, tots els participants als tallers van coincidir en la necessitat de potenciar el sistema de transport públic ferroviari existent al Camp de Tarragona com a peça clau per a l’estructuració d’una veritable Xarxa integrada de transport públic del Camp de Tarragona, la qual cosa es reflecteix al document que s’enviarà a la Generalitat. I és que l’Ajuntament de Tarragona defensa la necessitat de millorar l’oferta de serveis de transport públic del Camp de Tarragona.

Els dos pols que generen més mobilitat interurbana del Camp de Tarragona són Tarragona i Reus, les ciutats significativament més grans. “L’estudi no reforça aquesta línia medul.lar de l’activat econòmica i social del territori sinó que pretén fer passar el tren-tram pel traçat ferroviari actual per acabar en les dues estacions existents”, afegeix Ricomà.

El document consensuat retrata que la connexió ferroviària entre Tarragona i Reus ja existeix, no és cap servei nou. Fins i tot per la localització de les estacions és un servei poc competitiu en comparació al dels autobusos, que tenen parada a la plaça Imperial Tàrraco i allí sí que tenen intermodalitat amb les línies locals.

El segon gran problema és “la utilització de la sobresaturada línia convencional titularitat d’ADIF, per la que passen els trens regionals, de llarg recorregut i, el que és més important, totes les mercaderies del Corredor del Mediterrani”, apunta el document. Una línia sobre la qual els tècnics adverteixen del risc de col.lapse en un horitzó no gaire llunyà, a la que se li pretén afegir un servei de tren-tramvia. A la dificultat de trobar solcs que permetin freqüències normals se li ha d’afegir el risc dels retards produïts per les incidències, manteniment i reparacions sobrevingudes.

La tercera qüestió problemàtica és que al seu pas per Tarragona el tren-tram ni passa i, en conseqüència, no es contemplen baixadors en les zones on realment viuen les persones. Entre l’estació de Tarragona i Vila-seca el recorregut transcorre per l’actual línia ferroviària al nord del polígons d’entrevies, i per tant no recull cap passatger que visqui o vagi als barris de Ponent. “Atesa aquesta evidència, és indiscutible que la seva utilitat i funcionalitat pels ciutadans de Tarragona serà absolutament insignificant”, apunta l’alcalde, que afegeix: “Per fer-nos una idea de la pèrdua d’oportunitat que suposa no penetrar al municipi de Tarragona, només cal veure que l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona mou a l’any 11 milions de passatgers”.

Un altres dels punts claus és la falta d’intermodalitat. Només hi ha un punt de connexió, a Vila-seca amb la línia ferroviària convencional. La intermodalitat, absolutament necessària per tenir un sistema col.lectiu de transport públic ràpid, eficient i net al Camp de Tarragona no existeix a la proposta d’estudi presentada.
Redacció TT - 07/05/2021 - 11:05h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.