PDF i PTP presenten les seves aportacions al projecte del TramCamp
  
La Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) valoren positivament la proposta de recuperació del servei de transport públic en l’eix Port Aventura – Salou – Cambrils mitjançant la creació d’una línia de tramvia que també donarà servei a la població i estació ferroviària de Vila-seca, i que en fases posteriors donarà servei a les principals poblacions de l’àrea del Camp.

La tecnologia que es proposa presenta les millors característiques pel que fa a estalvi energètic, capacitat, comoditat, adaptabilitat a creixements estacionals o permanents de la demanda, accessibilitat, temps de recorregut i durabililitat. Es tracta d’un sistema de transport fiable, aplicable a curt termini i sense incerteses tecnològiques:

La realització d’aquest projecte significarà l’arribada a la demarcació de l’operador públic FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), que opera ja a les demarcacions de Barcelona, Lleida i Girona, on presta serveis amb uns excel.lents índexs de qualitat i de captació de demanda. FGC disposa de capacitat financera per a fer front a aquesta inversió, més enllà de la inclusió del projecte als fons Next Generation ja decidida per la Generalitat de Catalunya. Des del punt de vista administratiu, el projecte està ja sotmès a informació pública, cosa que permetria licitar el projecte executiu dins de l'any 2022.

Malgrat el suport global al projecte sotmès a exposició pública, des de la PDF i la PTP presentem un seguit d’al.legacions amb l’objectiu de garantir la ràpida execució del projecte, millorar la connectivitat del nou servei, eliminar incerteses, simplificar la seva explotació i incrementar la seva capacitat:

El document complert de les al.legacions i la seva justificació tècnica està disponible en aquest enllaç.

Des de la PDF i la PTP confiem que la realització de la primera fase del Tramcamp serveixi per revertir el dany causat a la mobilitat sostenible amb l’eliminació del servei ferroviari a la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, i obri la porta a una millora general del transport públic al Camp de Tarragona. Seria incomprensible que el territori deixés escapar aquesta oportunitat d’inversió que tan ha reclamat, i optés per alternatives que sorgeixen d’interessos privats, que no s’adapten a la realitat del corredor de mobilitat que hem de servir i que no disposen de calendari, ni de finançament, ni de fiabilitat tecnològica.
Redacció TT - 16/03/2021 - 14:41h
Carles
19/03/2021
22:17
I del trasllat de l’estació de Renfe de Tgna ja ningú en parla? Un cop més es demostra la mediocritat dels politics d’aquesta ciutat. Està clar que es un tema que els hi queda molt gran. Millor desviar el tema amb un tranvia que no servirà de res i que total, s’encarrega la Generalitat.
a veure
17/03/2021
18:26
Un tramvia és un transport per a dins d'una ciutat. Si preteneu unir ciutats i afavorir la comunicació en el Camp de Tarragona aleshores poseu un metro Tarragona-Reus-Valls.
Per comunicar la costa ja tenim el Plana.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.