El dic sud connecta ja amb els caixons del futur Moll de Balears del Port
  
La primera connexió realitzada entre el dic sud i els caixons del moll de Balears del Port Tarragona ja permet arribar per mitjans terrestres als caixons instal.lats. Aquest avanç, juntament amb la construcció del dic nord, tancarà el moll de Balears per ambdós costats i li donarà una forma molt distingible.

Aquest primer accés terrestre fins als caixons permet omplir els 11 fonaments de formigó amb el material transportat pels camions, al mateix moment que es construeix el trasdós amb pedraplè a la part posterior. De manera paral.lela a la construcció del dic sud i nord, la draga Ardenza realitza treballs auxiliars omplint des del mar els 11 caixons instal.lats. Aquest procés acaba de donar el pes i la consistència necessària als caixons, els fonaments del moll, per a les futures intervencions que s’hi faran.

La construcció dels dos dics es realitza ja exclusivament per mitjans terrestres. Aquesta fase es fa mitjançant maquinaria pesant diversa com retroexcavadores, i amb transport de material des de la pedrera del Llorito, Tarragona i la pedrera Blanco de Reus, per mitjans viaris. En breu, la segona mota, situada al nord també connectarà amb els caixons, dibuixant així el contorn del moll de Balears.

Balears, un moll sostenible

Aquesta nova infraestructura augmentarà la capacitat per a rebre més visitants i en millors condicions, amb una línia d’atracada total de 700 metres, ja que, en 240 d'aquests 460 metres de llargada, es podrà atracar en ambdós costats i s’afegeix la zona del dic de Llevant. Amb tot s’ha arribat a doblar el nombre de creuers que podran atracar simultàniament i, també, acollir els creuers més grans del món.

A més, el Port de Tarragona ha dissenyat aquest moll com un moll multipropòsit, d’aquesta manera podrà rebre diferents tipus de tràfics portuaris ara i en el futur. Actualment, la prioritat es destinar-lo a l’activitat creuerística i s’espera que entri en funcionament a mitjans de l’any vinent. La nova infraestructura tindrà una vida operativa molt llarga i el seu disseny -arribat el cas- permetrà reconvertir el seu funcionament cap a serveis per a sòlids a granel i altres tipus de mercaderies.

El Port de Tarragona està estudiant l’ús de les connexions elèctriques per abastir d'energia als diferents equipaments auxiliars mentre estiguin atracats al moll de Balears i així poder evitar l’ús dels motors de combustió interna, reduint la contaminació i estalviant combustible mentre es troben a les instal.lacions portuàries tarragonines. Es tracta d’una infraestructura adaptada als nous reptes de futur que es planteja el Port de Tarragona, convertint així el moll de Balears en un moll sostenible.
Redacció TT - 13/11/2020 - 09:09h
AS >>> TGN...
19/11/2020
08:49
Jo crec que esperaran a que el probleme sigui molt greu, i llvors, sortirà un il·luminat d'algun d'aquests partits tant oportunites que entre música de fanfàrria ens "aportarà la solució mai imaginada per cap altre partit del món mundial", amb profussió d'esbossos, fotos i maquetes 3D. Del 3% corresponen a les comissions que els correspodrien... d'això no en parlaran gens.
TGN Ciutat Mediterània
13/11/2020
12:45
A veure quan se'ls hi acut construir dos amples braços d'escullera a la platja del Miracle. La platja del Miracle tindria molta més sorra. Seria un espectacle des del Mirador de les Palmeres i des de la mar.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.