0 comentaris
16:17
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Augmenten els turistes catalans i estrangers a les Terres de l'Ebre
El Patronat de Turisme de la Diputació presenta el tercer estudi sobre les característiques de la demanda turística a la zona
  
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha presentat els resultats del tercer estudi sobre les característiques de la demanda turística a les Terres de l’Ebre, que s’ha confeccionat en base als turistes que s’hi han allotjat aquest passat estiu. Se n’extreu, entre altres dades, que s’ha produït un increment dels turistes catalans i estrangers, en detriment dels turistes de l’Estat. També es reflecteix el predomini del segment de 35 a 44 anys, tot i l’augment de segments més joves. Atrets principalment per l’oferta de platja, per fidelitat al destí o per la natura, els turistes arriben a aquesta zona en cotxe i hi organitzen directament el seu viatge.

Pel que fa al grup d’edat, l’estudi reflecteix un lleuger rejoveniment del perfil. Tot i que el 39,4% dels turistes arribats aquest estiu a les Terres de l’Ebre correspon al grup d’edat de 35 a 44 anys, i que el segment de 45 a 54 anys representa el 17,3% dels turistes, destaca el fet que el grup de 25 a 34 anys augmenta fins a situar-se en un 23,1% de la demanda.

Quant al lloc de residència habitual, capgira la tendència a l’alça de l’Estat espanyol, que baixa fins situar-se en un 32,4%. En canvi, el turisme català i estranger augmenta fins al 47,8% i 19,5%, respectivament. Si tenim en compte el lloc d’origen dels visitants espanyols, es consolida la presència de bascos i valencians davant la tendència a la baixa de la resta de l’Estat. Pel que fa als estrangers, es detecta una certa contenció del mercat francès i s’aprecia la tendència a l’alça del Regne Unit, Alemanya, Bèlgica i Andorra.

Si fem referència als motius que els han portat a les Terres de l’Ebre, la platja segueix sent el primer atractiu (26,4%), seguit de motius com vacances anuals (11,3%), natura (10,2%), i cultura (8%). El visitant amb família i nens segueix sent el majoritari (60,4% del total dels turistes), tot i que s’aprecia l’augment dels grups d’edat més elevada.

Ús majoritari del vehicle propi

Pel que fa al mitjà de transport, augmenta fins el 89,9% el vehicle propi. La fidelitat no presenta canvis significatius i és força elevada, sobretot entre els clients de càmpings. Respecte a les principals activitats realitzades, són la platja i el descans. I quant al perfil, es reforça el corresponent a la classe social mitja-mitja.

L’aspecte més valorat pels visitants en la seva estada a les Terres de l’Ebre ha estat l’amabilitat de la població. Per contra, el menys valorat ha estat el transport públic. De fet, els aspectes que han tingut una evolució més negativa han estat el transport públic, l’equipament de les platges i la relació qualitat/preu.

Finalment, s’aprecia una reducció de la despesa a la destinació i de l’estada mitjana. La despesa mitjana per persona -sense tenir en compte la despesa feta en transport principal ni allotjament- es redueix aproximadament en un 20%, mentre que l’estada mitjana davalla lleugerament i se situa en 7,1 dies.

Més de 800 enquestes

El tercer estudi de la demanda turística de les Terres de l’Ebre s’ha impulsat des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i l’ha elaborat l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics, vinculat a la Universitat Rovira i Virgili. Amb més de 800 enquestes, amplia en més de 200 les realitzades el 2007. Les enquestes es van fer a turistes allotjats en hotels, càmpings o establiments de turisme rural, de l’1 de juliol al 30 de setembre. El 65,3% de les enquestes corresponen a municipis costaners, i el 34,7% a municipis interiors de les Terres de l’Ebre.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre farà arribar aquest estudi a totes les oficines de turisme de la zona, així com als membres del Consell de Marca, per tal que puguin fer ús d’aquesta informació i adequar les seves accions de promoció en un futur.
Redacció TT - 11/12/2008 - 16:17h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.