0 comentaris
12:40
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Els visitants de les Terres de l’Ebre qualifiquen d’excel•lent l’oferta de la destinació
  
La Diputació de Tarragona ha presentat per cinquè any consecutiu les xifres de caracterització de la demanda turística d’aquest 2010 a Terres de l’Ebre, una anàlisi dirigida per l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics, vinculat a la Universitat Rovira i Virgili, que destaca que la zona es consolida, un any més, com la destinació preferida per a la franja de visitants tipus, adults d’entre 35 i 44 anys que viatgen en família amb la intenció de gaudir de la natura i la muntanya.

Les dades també posen de relleu l’augment generalitzat del grau de satisfacció general dels turistes que aquest any han visitat la destinació, que se situa en el 4,4 sobre 5, cinc dècimes superiors a l’estiu de 2009. D’entre els elements que s’han valorat amb una qualificació més alta destaquen la qualitat i la varietat del menjar a la zona costanera. Principalment, els visitants de la destinació es decanten per practicar totes les opcions de turisme cultural i natural al seu abast, relaxar-se i descansar, anar a la platja i passejar. S’observen importants canvis de tendències quant a les motivacions dels visitants, que es concreten en un major coneixement previ de la destinació.

El turisme familiar segueix en les primeres posicions del retrat robot dels visitants de la destinació. Segons aquesta anàlisi, el grup d’edat més freqüent a les Terres de l’Ebre el configuren els visitants d’entre 35 i 44 anys, que sumen el 37,4% del total. La majoria viatgen acompanyats dels seus fills, ja que les famílies amb nens sumen el 58,9% dels turistes d’aquest 2010, seguit del grup format per famílies amb adults. L’anàlisi demostra que augmenta el nombre de visitants de classe alta i mitjana-baixa que es desplacen a la destinació, tot i que el grup predominant de visites continua sent de classe mitjana-alta, que representa el 35,4% dels turistes.

El volum de turistes catalans se situa en el 59,5% del total –13 punts més que el 2009– d’entre els quals els visitants barcelonins representen un 42% del total. Els visitants de la resta de l’Estat han significat el 26,9% del total –destaquen els mercats valencià, aragonès i madrileny– mentre que el mercat estranger s’endú el 13,6% del pastís total d’arribada de visitants, amb els mercats francès, anglès i belga en les posicions capdavanteres.

Els turistes que s’allotgen a les Terres de l’Ebre per primer cop han conegut la destinació principalment per Internet (41,1%) i la recomanació de familiars i/o amics ha ocupat el segon lloc, amb un 29,3% dels turistes. Cal destacar que ha descendit notablement (35,3 punts per sota dels resultats de 2009) el coneixement de la destinació a través de mitjans de comunicació convencionals, com la televisió o la ràdio. Així, l’organització directa ha estat l’opció majoritària dels visitants (del 73,5%) i la segona en ordre de freqüència ha estat l’organització mitjançant agència de viatges convencional (16,4%), una opció que augmenta respecte al 2009 en detriment de la contractació directa, que ha disminuït de 23,2 punts.

El 94,3% dels turistes de les Terres de l’Ebre han arribat a la destinació amb vehicle propi. En segon terme, i molt per sota, es troben els turistes que han arribat amb transport aeri (2,5%) i els que han arribat via tren (1,1%). L’estada més freqüent a la destinació és d’una a dues nits, que suposa un 29,7% del total.

Preferències dels visitants

Gaudir de la natura i la muntanya és el principal objectiu del turista durant la seva estada a les Terres de l’Ebre (13%). La localitat de Sant Carles de la Ràpita es la destinació més visitada dels turistes allotjats a hotels, càmpings i establiments de turisme rural de Terres de l’Ebre, seguit de l’Ametlla de Mar (12,5%), el delta de l’Ebre (12,2%) i l’Ampolla 8,5%).

Un 77,6% dels visitants fan una despesa diària inferior a 200 euros per persona i els productes comprats en agrobotigues més consumits pels turistes de les Terres de l’Ebre han estat l’arròs (34,4%), l’oli (23,8%), el vi (20,0%), la mel (17,6%) i els productes de pastisseria (15,0%).

No hi ha resposta concreta a l’hora de subratllar elements negatius de la zona i el 55,7% dels turistes allotjats a hotels, càmpings i establiments de turisme rural no troba a faltar “res” a la destinació –un percentatge que puja 33,0 punts per sobre del mateix període de 2009– dades que són símptoma de la millora contínua i del camí cap a l’excel•lència de la destinació.
Redacció TT - 18/01/2011 - 12:40h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.